tisdag 3 maj 2016

Gurkmeja


Jag nämnde förra veckan på instagram att jag har problem med värk i rygg och nacke som går i perioder. En sak som jag har hört är att gurkmeja ska göra underverk mot inflammationer. Idag kollade jag upp varför 😊

Några av gurkmejans superkrafter:
⭐ den innehåller höga halter av antioxidanter som hjälper till att skydda oss mot fria radikaler som kan orsaka sjukdomar och skada våra celler.
⭐ den innehåller färgämnet curcumin som hindrar våra celler från att utsöndra molekyler som i sin tur kan orsaka inflammationer.
⭐ den hämmar gener som skapar inflammationsprotein i vår kropp.

Jag känner definitivt för att försöka smussla ner lite gurkmeja i maten oftare än vad jag gör idag. Att kunna äta sig frisk är ju en fantastisk sak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar