tisdag 3 maj 2016

Hur går det med aleppotvålen?

Jag bestämde mig ju för att ge aleppotvålen en chans. Efter första tvätten så var håret alldeles mjukt och lent, mindre frissigt och lättare att göra iordning. Tre dagar senare börjar håret bli väldigt fett. Efter en tvätt så tänkte jag att det skulle bli bättre men håret var fortfarande lika fett. 

Just nu känns det en aning hopplöst. Jag vet att det tar tid innan håret vänjer sig men det är så himla svårt att gå runt med fett hår, medvetet! Urtekrams schampoo som jag hade innan hade inte så starka tensider som sls utan var mildare. Men det tar väl tid innan håret vänjer sig.

Annars tycker jag att doften är okej, men den lämnar en sträv känsla på både hud och hår. Nu använder ju inte jag surskölj så att håret är strävt beror ju på det. Men tvålen lämnar också en hal yta på kroppen som jag inte vet hur jag ska uppfatta.

Oavsett så blir det till att fortsätta testa 😊

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar