lördag 16 april 2016

Har du koll på dina kemikalier?


Som några av er vet så älskar jag att gotta ner mig i kemikalier och vad det kan göra med oss människor. Det är ett växande intresse hos mig! Jag upplever idag att kunskapen om vilka kemikalier som finns i våra hud- och hårvårdsprodukter är ganska låg. Det är dock förståeligt, man borde väl kunna lita på att allt som säljs i Sverige är giftfritt? I alla fall sådant som ska smetas in i våra kroppar. Men tyvärr är det inte sant.

Jag tänkte i alla fall starta ett projekt som heter "Har du koll på dina kemikalier?" på min instagram och på den här bloggen. Jag kommer att ta upp kortfattad information om vilka kemikalier som vanligtvis finns i våra skönhetsprodukter idag. Tanken bakom detta är att göra fler medvetna och samtidigt lära mig själv mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar